Parik a porondon

2010.05.01. 19:20

A tegnapi beszámolóból kimaradt paradicsomok ma kerülnek sorra. Márciusban vetettem el a magokat. 

Március elején otthonról kaptam magokat. A nagymamám minden évben tesz félre minden nővényéből magnak. Mivel ő már évtizedek óta foglalkozik növényterméesztéssel, s a jelenlegi növényeinek alapjai is vagy tíz évvel ezelőttről származnak, így az idén elültetett palánta pontos fajtanevét sajnos nem tudom.

No, mindenesetre palántát ültetni a mai napig lehet, sőt, még az elkövetkező hónapban is, így mindenkinek csak ajánlani tudom, mert nagyon jó szórakozás és pénztárca-kímélő szürettel kecsegtet egy-két hónapon belül.

Paradicsommagot általában valamilyen, vastag falú műanyag dobozba érdemes ültetni, én azt az áruházi paradicsomos, átlátszót használtam, a Földet az ültetés előtt, ha nem is tocsogósra, de jó vizesre kell öntözni. ideiglenes lakóhelyüket pedig minél melegebb helyre, például egy radiátor mellé helyezni - a meleg a kis palántáknak nagyon fontos, anélkül elpusztulnak! Hogyha látjuk, hogy kókadoznak, akkor egy még melegebb hellyel néhányukat még meg lehet menteni általában. Hogyha folyamatosan nedvesen tartjuk, akkor kb egy hét alatt kibújnak a kis apróságok. Sajnos a fotózást nagyon elhanyagoltam, így csak ez az egy, jelenlegi állapotot mutató, ma reggel készült képem van. Amikor a palánták elérik a kb 5-8 cm-es magasságot, érdemes önállóan, egy-egy előre kijuggatott aljú (a gyökereknek) tejfölös dobozba átültetni, hogy amíg nem kerül végleges helyére, addig se vegyék el egymástól a tápanyagot. Én, mint már alább említettem, körülbelül három héttel ezelőtt, amikor már 20 fok fölé ment a nappali hőmérséklet, tettem ki őket az erkélyre, akkor még a tejfölös dobozkájukban. Múlt hét végén sikerült egy jó nagy kaspót vásárolnom, ami el is fér az erkélyen, de elég magas is a majdani gyökérzet számára - kb 40 cm magas. 10 kg föld ment bele, és nem telt meg. A földet átültetés előtt jól megöntöztem, azóta is minden nap - hogyha hajnalban fel tudok kelni, akkor akkor, hogyha nem, akkor alkonyatkor bőséggel megöntözöm. Mára a kis pöttöm palántákból 15 cm magas növények lettek. Reményeim szerint június elejére már apró zöld paradicsombogyókat is mutathatok rajtuk, de rendszeresen, hetente visszatérek majd egy-egy fotóval, hogy bemutassam, mennyire is látványos a növekedésük.

A bejegyzés trackback címe:

https://panelkertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr751967005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása